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Continental Airlines: Flugrechte für Nigeria-Flüge
Continental Airlines dürfte im zweiten Quartal 2005 die erste US-Fluggesellschaft werden, die alle sechs Kontinente ansteuert: Durch einen neuen Nonstop-Dienst ab New York-Newark nach Lagos kommt nun auch Afrika hinzu. Als bisher einziger US-Carrier hat der Skyteam-Partner dafür die nötigen Flugrechte erhalten.
CO fliegt nicht alle 6 Kontinente an. Europa, Süd- und Nordamerika, Asien und Afrika, nach Australien fliegen sie nicht.
UA ist die Einzige Airline in den USA die Verkehrsrechte nach Australien besitzt. Im übrigen möchte UA auch Verkehrsrechte nach Nigeria beantragen oder haben es sogar schon.
Sri Lankan Airlines nimmt am 2. Juli 2005 eine vierte wöchentliche Verbindung zwischen Frankfurt und Colombo auf. Am Heimatflughafen des Carriers bestehen diverse Anschlüsse, insbesondere nach Indien sowie nach Male auf den Malediven.
Abu Dhabi's Etihad Airways launches flights to Saudi Arabia
ABU DHABI, Dec 21 (AFP) -
Etihad Airways, the national airline of the United Arab Emirates (UAE), announced Tuesday it has launched a service to Saudi Arabia, its second Gulf destination.
[...]
India gives approval for private airlines to fly longhaul foreign routes
NEW DELHI, Dec 29 (AFP) -
India on Wednesday gave domestic private airlines approval to begin overseas longhaul flights in what it said was a bid to spur competition.
LTU will be starting flights on behalf of FlySouth (a British company) to Paramaribo, Suriname from Dusseldorf Germany.
Does anyone have any other info/heard any other things regarding these flights? and or the company?
I guess they'll be using the A330?? as the pic shows on there website.
This seems pretty cool, flying from Suriname to Germany...! Havn't had these flights for decades...
I believe SLM used to fly charters to Germany back in the good old days, but not sure... or didn't they?
NEW DELHI, JAN 4: With the government opening up international skies for private domestic airlines, Air Sahara has drawn up a major expansion plan to offer non-stop flights from several Indian cities to not just Singapore, Bangkok and Kuala Lumpur but to London as well. [...]
Lufthansa will modify its South American route from February 17th as follows :
The daily Boeing 747-400 which operated Frankfurt-Sao Paulo-Rio de Janeiro
will operate Frankfurt-Sao Paulo-Buenos Aires.
The daily Airbus A340-600 which operated Frankfurt-Buenos Aires-Santiago
will operate Frankfurt-Sao Paulo-Santiago.
Service to Rio will be dropped in favor of code share service with Varig.
Service to Sao will double from 1 to 2 flights a day.
Nonstop Buenos Aires service will operate via Sao Paulo.
Garuda announced plans to expand its fleet and add destinations. The airline wants to increase the fleet by leasing a total of 10 Airbus A330 and Boeing 747s this year in order to fly to more destinations in Vietnam, India, China, as well as various cities in Europe.
ich dachte, garuda hat nach und nach alle europastrecken aufgegeben, zuletzt ams, um sich auf ihren raum zu konzentrieren. die strecken nach europa sollen laut `airliner world´ nur noch unter codeshare mit malaysia airlines bedient werden.
[quote author=QR 380 link=board=2;threadid=1125;start=150#msg24723 date=1105093203]
Nicht schon wieder auf MUC spekulieren. Da wird in erster Linie mal an AMS / CDG / FRA und London gedacht.
[/quote]
denken dürfen sie ja, komen sollen sie gefälligst nach MUC... ;D
warum eigentlich nicht, da ja beide in MUC nicht vertreten sind, würden sie das Risiko doch teilen ?