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Posted on Wed, Jan. 04, 2006
Atlanta tops Chicago for busiest airport in 2005

Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport has topped Chicago O'Hare International Airport as the nation's busiest in terms of takeoffs and landings, the Federal Aviation Administration said Tuesday. Hartsfield-Jackson finished 2005 with 980,197 takeoffs and landings, while O'Hare was second with 972,246. O'Hare had the most takeoffs and landings in the U.S. in 2004 with 992,471, compared with 964,793 at Hartsfield-Jackson, the FAA said. A possible explanation for the surge at the Atlanta airport is fleet and operational changes at Delta Air Lines Inc., which has its hub in Atlanta. Dallas-Fort Worth was third in the U.S. in takeoffs and landings in 2005 with 718,291, while Los Angeles International Airport was fourth with 650,539, according to the FAA.
Pilgrim's Pride cuts 1Q earnings forecast
Pilgrim's Pride Corp., the second-largest poultry producer in the United States and Mexico, said Tuesday its first-quarter earnings will fall more than 50 percent short of its prior expectations. The company's stock plunged to a new 52-week low after the news. The Pittsburg, Texas-based poultry producer also said it was withdrawing its earnings outlook for the full fiscal 2006 and will cut about 300 jobs at a Pennsylvania plant. Shares of the company fell $7.80, or 24 percent, to $25.36 on the New York Stock Exchange.
Analyst: Google shares will hit $600 in '06
Google Inc.'s new year is picking up right where 2005 left off — with ever-loftier expectations for the company's soaring stock and a feverish guessing game about the online search engine leader's next big move. Confident Google will double in size during the next two years, Piper Jaffray analyst Safa Rashtchy on Tuesday issued a research report predicting that the company's shares will hit $600 before 2006 is over. The forecast makes Rashtchy the first prominent securities analyst to set a $600 target for Google's shares. The optimistic outlook helped lift Google's shares $20.37, or 4.9 percent, to close at $435.45 on the Nasdaq Stock Market.
BRIEFLY
Dow Jones & Co., publisher of the Wall Street Journal, named chief operating officer Richard Zannino on Tuesday to become its new CEO, replacing Peter Kann, who will remain as chairman until 2007. The company's shares rose sharply on the news. The company also announced that Wall Street Journal publisher Karen Elliott House, who is Kann's wife, will retire from the company by mutual agreement. … The blue and red jets of Southwest Airlines lifted off from Denver International Airport on Tuesday, marking the return of the low-fare carrier after a 20-year absence. A decline in the airport's fees lured the airline back. … Federal authorities have approved the buyout of Linens N Things Inc. by private-equity fund Apollo Management LP. The Federal Trade Commission announced Tuesday that it approved the purchase, valued at $1.3 billion when it was announced in November.
 
Verflixt @ hametz, ich hatte letztes Monat was darüber gelesen, weiß aber leider nicht mehr wo und was. Ich weiß nur noch, dass ich mir überlegt hatte ob ich es poste, war mir dann aber nicht wichtig genug, Sorry! Aber wenn es mir nochmals über den Weg läuft denk ich an Dich.


Hab soeben die Nov.-Zahlen von CLT erhalten. Damit dürfte CLT, nachdem es uns solange das Leben in diesem Jahr schwer gemacht hat, gegen MUC "abgekackt" haben :thbup: (wie mein Sohn das ausdrücken würde).

CLT Nov. 2005: 2.218.075 / +3,25% | YTD Jan.-Nov. 26.007.262 / +13,00%

Damit hat CLT vom Jan.-Nov. 555.531 Paxe weniger als MUC. Wenn ich bei MUC im Dez. nur von einem Wachstum von 4,5% ausgehe müsste CLT einen Zuwachs von 16,7726% haben um mit MUC gleich zu ziehen. 16,62% waren für CLT das 3.-höchste Steigerungsergebnis (+22,67% im Mrz., 17,03% im Sept., 16,62% im Juni) in diesem Jahr. Die letzten beiden Monate sanken die Steigerungsraten sogar nur noch auf 3,29% und 3,25& ab. Also, ich glaube der "Kas is biss'n" ;D und meine Befürchtung, dass wir den 33. Rang verlieren dürfte damit gegenstandslos sein!




Edit wegen Nachtrag:

Hab soeben auch noch das Nov.-Ergebnis von IAD bekommen. Kann es sein, dass die Pleite von
Independence Air, bzw. deren Chapter 11 vom 07.11 sich schon in den Paxzahlen niedergeschlagen hat?

IAD Nov. 2005: 1.978.957 / -10,37% | YTD Jan.-Nov. 25.026.174 / +20,67%
 
Zuletzt bearbeitet:
@ munich + @ bavaria

Die Zahlen sind mir bekannt von Washington IAD, jedoch bedeutet dies nicht automatisch das es das Jahr drauf in die andere Richtung geht. Flugplantechnisch gabs nur minimale Änderungen, so müßte der Verkehr eigentlich stagnieren, also +-0 sein. Aber er blieb deutlich drunter und das ist schon ungewähnlich. ;)

Wie verhalten sich die Zahlen am zweiten Washingtoner Flughafen @munich.
 
Copenhagen Airport Maintains its Position as the Biggest Airport in Scandinavia with 20 Million Passengers in 2005

6 January 2006, 06:19am ET
COPENHAGEN, Denmark, Jan. 6, 2006 (PRIMEZONE) -- In 2005 the total number of passengers in Copenhagen Airports was 20 million, corresponding to an increase of 5% compared with 2004.
In the month of December 2005 the total number of passengers shows an increase of 9, 1 % compared to the same month in 2004.
Breakdown of departing passengers
The number of locally departing passengers increased by 50,287 passengers (+11.8%). The number of transfer/transit passengers increased by 8,237 passengers (+3.6%).
International passengers
The number of scheduled international passengers increased by 78,516 passengers (+7.0%), while the number of international charter passengers increased by 15,424 (+24.9%). Consequently, the total number of international passengers increased by 98,185 passengers (+8.3%).
Domestic passengers
The total number of domestic passengers increased by 19,087 passengers (+17.0%) compared with December 2004.
Operations and take-off weight
In December 2005, the total number of take-offs and landings decreased by 1,439 operations (7.0%), while the tonnage decreased by 25,541 tonnes (4.2%) compared with December 2004.
http://hugin.info/2057/R/1028937/164763.xls
 
Ist/war mir schon klar, flymunich! Hab die 2004er Zahl auch nur noch mal der Vollständigkeit halber genannt. Das Wachstum ging ja anfangs des Jahres auch noch recht hoch weiter - und dann kam plötzlich der Einbruch, der mir in dieser Höhe nicht so richtig erklärlich ist. Dass natürlich auf Grund der hohen Wachstumsraten des letzten Jahres dann natürlich bei den entsprechenden Monaten in diesem Jahr das Wachstum "moderater" ausfällt.

Jan. 56,45, Feb. 50,42, Mrz. 52,29, Apr. 39,16, Mai 46,16, Jun. 33,33, Jul. 18,56, Aug. 6,18, Sep. 2,59, Okt. -9,01, Nov. -10,37%


Bei DCA haben wir Jan.-Nov. ein Wachstum von 12,29%. Bei dem 3. Airport des Raumes, BWI, ist von Jan.-Okt. ein Verlust von -3,22% zu verzeichnen.
 
Es liegt doch z.T. wie vermutet an FlyI, diese haben im Laufe des Jahres 2004 stark ab IAD expandiert, so ist viel Wachstum erst in den ersten Monaten des Jahres 2005 entstanden. Heimatbasis war ja IAD, der erste A319 wurde erst im August 2004 übernommen, zuletzt waren es schon 12 Stück ab IAD. ;)

Hoffe du kannst @ munich mit dieser Erklärung was anfangen. :yes:
 
Zuletzt bearbeitet:
DIA sets another record

http://www.bizjournals.com/search/bin/search?t=denver&am=denver&q=""&f=byline&am=120_days&r=20[FONT=Times New Roman,Times,Serif]The records continue to pile up for Denver International Airport, which Monday reported its 10th record in 11 months.
http://dc.bizjournals.com/event.ng/.../www.eworkmarkets.com/index.cfm?RefSource=590
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Passenger traffic at the airport set a monthly record again in November. Only in April did DIA miss setting a record.
For November, DIA recorded 3,362,441 travelers passing through, or a 5.6 percent increase from November 2004.
Through November, DIA passenger traffic reached 39,840,984, or a 2.7 percent increase from the first 11 months of 2004.
DIA recorded its busiest year in 2004 with 42.27 million travelers, but looks to top that figure in 2005.

[/FONT]
 
2005 a record-breaking year for HKIA

(Hong Kong, 15 January 2006) - Annual traffic figures soared to new heights at Hong Kong International Airport (HKIA) in the year 2005, breaking the records of 2004 in all categories.


Fuelled by the double-digit growth of transfer/transit passengers and visitors, the annual passenger throughput reached 40.74 million, up 9.7% over 2004.

About 3.4 million tonnes of cargo were handled in 2005, an increase of 9.9% over 2004. Export and transshipment of air cargo grew 10% and 24% respectively, indicating a continuous and robust demand for intra-regional trade as well as trade between this region and the USA and Europe.


Aircraft movements of 2005 exceeded 263,400, an 11% rise over 2004. Growth of cargo flights outpaced passenger flights with an increment of 20% and 10% over 2004 respectively, showing the increasing importance of cargo growth.


Airport Authority Hong Kong (AA) Commercial Director Mr Hans Bakker said, "2005 was a remarkable year for HKIA. Impressive figures aside, we made a number of breakthroughs in our business. Besides the launch of the world's first cross-boundary check-in service in the fast growing Pearl River Delta, a total of 10 new carriers joined our extensive air network to provide scheduled services at HKIA. The opening of AsiaWorld-Expo - the largest exhibition and event complex - in December 2005 is a further illustration that HKIA is more than an airport.


"To maintain our hub position and to facilitate the continuous growth of air traffic, the much anticipated SkyPlaza, which houses the second passenger terminal, will be opened later this year. This will be followed by a series of renovation and enhancement projects in the next few years to provide airport users with a unique and memorable airport experience."


On a monthly basis, air traffic figures of December 2005 were also encouraging. Passenger throughput during the month was 3.58 million, a healthy growth of 7% over the same month of the previous year. Growing strongly by 10.6% and 12.8% over last year, cargo throughput and aircraft movements in the same month reached 309,000 tonnes and 23,500 respectively.

- Air Traffic Statistics
 
Das Jahresergebnis von PEK ist nun auch da.

Pax: 41.004.008 / +17,55%
Mvm.: 341.543 / +12,06%

Damit dürfte Peking passagiermäßig wieder einmal einen ordentlichen Sprung in der Weltrangliste nach vorn machen und sich vor JFK und BKK (vor HKG sowieso siehe oben), möglicherweise auf Rang 15 (letztes Jahr noch Rang 21) ansiedeln.
 
Tja @munich

Seit Peking die 30 Mio. gepackt hat ist es ein Selbstläufer. Da müssen wir uns hier in MUC noch bis 2007 gedulden, oder??? :D :whistle:
 
PEK war der "Selbstläufer" schon etwas früher. Ich darf gar nicht daran denken, dass die 1999 noch gerade mal 18,2 Mio. hatten und 2000 noch auf Platz 42 und 1,5 Mio hinter MUC lag.

2001 wars dann allerdings schon vorbei mit der "Herrlichkeit" und PEK hat MUC überholt. Wenn man sieht in welcher Liga die jetzt spielen könnte man regelrecht neidisch werden ;D
 

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munich hat gesagt.:
PEK war der "Selbstläufer" schon etwas früher. Ich darf gar nicht daran denken, dass die 1999 noch gerade mal 18,2 Mio. hatten und 2000 noch auf Platz 42 und 1,5 Mio hinter MUC lag.

2001 wars dann allerdings schon vorbei mit der "Herrlichkeit" und PEK hat MUC überholt. Wenn man sieht in welcher Liga die jetzt spielen könnte man regelrecht neidisch werden ;D
Die sind ja auch Hauptstadt. Wir müssen uns z.B. mit Nanjing messen.
 
ist schon gigantisch, was da in PEK passiert. Schon wieder 17,55 %, und das auf diesem Niveau, und in der Größenordnung wachsen die seit Jahren. keine Spur von allmählicher Plateaubildung. heftig.

als kleine positive Notiz für unsere Yield-Zahlen darf ich hier off-topic anmerken, dass mein Onkel seit Jahren (d.h., seit er wieder eingeführt wurde) beruflich auf LH722 in der C hin- und herfliegt :resp: .
 
Ist auf dem Peking-Kurs nicht bald mit A340-600 zu rechnen?
Angeblich soll nach Erhalt der neuen Maschinen im Herbst/Winter 06/07 auch die Peking-Strecke geprüft werden. Irgendwie ist scheinbar absolut viel Bedarf auf der Strecke München - Peking. Im Sommer fliegt ja Lufthansa täglich mit A340-300 und Air China täglich mit B777-200. ;)
 
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