Neues von Fluggesellschaften

"According to the news, IB would be planning to drop the 'majority' of routes which operate out of BCN, except for the BCN-MAD shuttle, due to the lack of profitability of the 'point to point' connections, said IB president Fernando Conte.

The elimination of these routes would give the new LCC airline, projected by IB and other companies, a larger growth potential.

This measure will not only affect El Prat (BCN's lovely airport name), but also other national airports, although BCN would be the most affected.

Mr Conte explained that, amid the elimination of routes, "in no case are we talking about an eventual closedown of IB operations out of BCN". Barcelona airport is the second most important in Spain, after MAD-Barajas. Since the celebration of the Olympic Games it has increased it's passenger volume over a 100%, from 10 million in 1992 to over 27 million in 2005.

The 'director plan' (strategy plan) for the 2006-2008 period concentrates on a reorganization of its operations focusing on profitability rather than growth, what will mean expanding their long-haul connections (+13%) more than the European ones (+0,7%), and reducing their domestic flights (-17%).

"The selective restructuring of the domestic market attends the internal requirements that the market demands", according to Conte.

pers. Anmerkung:
Dann wird leider Barcelona bald München einholen, weil noch mehr Airlines dann Barcelona bedienen und das womöglich erfolgreicher als Iberia, die Barcelona sträflich vernachlässigt. :o
 
Der Mitbegruender und CEO des kanadischen Billigfliegers WestJet,
Bedoe, entschuldigte sich gestern offiziell dafuer, dass man Air
Canada jahrelang ausspionieren liess. Ein solches Verhalten sei
unethisch und inakzeptabel. Ausserdem zahlt WestJet zehn Millionen
kanadische Dollar fuer einen wohltaetigen Zweck und uebernimmt die
Anwaltskosten von Air Canada in Hoehe von 5,5 Mio. Eigentlich hatte
das Star Alliance-Mitglied auf 220 Mio. kanadische Dollar geklagt.
 
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Iberia will mehr als zwei Milliarden Euro in Zukaeufe in
Lateinamerika investieren. Finanziert werden sollen die Einkaeufe aus
der dank Aktienverkaeufen gut gefuellten Kriegskasse. Die geplante
Hoehe der Investitionen sorgte fuer UEberraschung am Markt. Zwar
sucht Iberia schon seit laengerem UEbernahmekandidaten, doch hat sich
das Geschaeftsumfeld seitdem merklich verschlechtert. So
verdreifachte sich der Verlust wegen der hohen Kerosinkosten im
ersten Quartal 2006 auf 45 Mio. Euro und CEO Conte verordnete einen
strikten Sparkurs. Warnende Stimmen werden bereits laut, die daran
erinnern, dass bisherige UEbernahmen lateinamerikanischer Airlines
nur Iberia-Kapital vernichtet haetten.
 
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Als die US-Regierung den heimischen Airlines 2001 zehn Milliarden
Dollar an Kreditgarantien bewilligte, fuerchteten die meisten
Beobachter eine weitere Verschwendung von Steuergeldern. Laut Mark
Dayton, dem Chef des Air Transport Stabilization Board, ist das
Gegenteil der Fall. Kurz vor Abschluss seiner Aktivitaeten hat das
ATSB einen UEberschuss von 300 Mio. Dollar erwirtschaftet. Einer der
Gruende ist, dass letztlich nur ein geringer Teil der Mittel
abgerufen wurde. Auch die Kunden profitieren, etwa von der Fusion von
US Airways und America West zu einem landesweit taetigen
Billigflieger. Waehrend zahlreiche Airline-Manager sicher die Pleite
manches Konkurrenten herbei gewuenscht haben, koennen sich die
Passagiere ueber den weiterhin starken Wettbewerb freuen, der das
Preisniveau niedrig haelt. Kritiker hingegen meinen, das Programm
habe verhindert, dass die Airlines ihre finanziellen und operativen
Probleme radikaler angingen. Dayton rechnet nun damit, dass das ATSB
seine Taetigkeit im Sommer beendet.
 
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Delta Air Lines schließt Vereinbarung mit Piloten
01.06.06
Die finanziell schwer angeschlagene Delta Air Lines, die drittgrößte Fluggesellschaft in den USA, hat am Mittwoch mit den aktiven und den pensionierten Piloten Vereinbarungen geschlossen. Die Vereinbarung mit den aktiven Piloten (Foto) ermöglichen der Airline Einsparungen in Höhe von 280 Mio. Dollar. Der Verband DP3, der Piloten im Ruhestand vertritt, erstritt im Rahmen der Personalvereinbarungen Ausgleichszahlungen in Höhe von 9 Mio. Dollar.
Der Konzern hatte im ersten Quartal einen Verlust von über 2 Mrd. Dollar erwirtschaftet, was das Ergebnis einer Reihe von Restrukturierungsbelastungen war. Der Nettoverlust belief sich demnach auf 2,07 Mrd. Dollar, gegenüber einem Fehlbetrag von 1,07 Mrd. Dollar im Vorjahr. Vor Einmaleffekten lag der Verlust bei 356 Mio. Dollar, nach einem entsprechenden Minus von 684 Mio. Dollar im ersten Quartal des letzten Geschäftsjahres.
 
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SN Brussels Airlines: Neues Produkt für Fernstrecken

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Die belgische SN Brussels Airlines wertet die Kabinen ihrer Airbus A-330-300 auf. Die drei Jets, die ab Brüssel 13 Städte in Afrika bedienen, erhalten bis Ende Juni 2006 für mehr als zehn Millionen Euro eine komplett neue Bestuhlung.
Die Sitze für die Business Class lassen sich um 180 Grad neigen und in ein 198 Zentimeter langes Bett verwandeln. Für die neuen und größeren LCD Video Screens gibt es ein erheblich erweitertes Filmangebot. Ergonomisch geformte Sitze mit etwas mehr Beinfreiheit erhält zudem die Economy Class.
 
05.06.2006 16:23
British Airways steigert Passagierzahl im Mai
Westerburg, 5. Juni 2006 (aktiencheck.de AG) - Die Fluggesellschaft British Airways plc (BA) (ISIN GB0001290575 (Nachrichten)/ WKN 872391) verbuchte im Mai einen Anstieg bei der Zahl der beförderten Passagiere.

Wie der Luftfahrtkonzern am Montag erklärte, wurden im Berichtsmonat insgesamt 3,129 Millionen Passagiere befördert, was im Vergleich zum Vorjahresmonat (3,023 Millionen) einem Plus von 3,5 Prozent entspricht. Die Zahl der verkauften Sitzkilometer erhöhte sich von 9,037 Milliarden auf 9,662 Milliarden, während die Zahl der verfügbaren Sitzkilometer von 12,344 Milliarden auf 12,972 Milliarden zulegen konnte. Der Sitzladefaktor erhöhte sich im Vorjahresvergleich von 73,2 Prozent auf 74,5 Prozent.

Die Aktie von British Airways notiert aktuell in London mit einem Minus von 1,82 Prozent bei 341,50 Pence.
 
Wegen des weiter steigenden OElpreises prognostiziert die IATA der
Luftfahrtbranche 2006 weltweit Verluste von insgesamt drei Milliarden
Dollar und uebertrifft ihre im Maerz abgegebene Schaetzung von 2,2
Mrd. Dollar damit um 36 %. IATA-Chef Bisignani sagte auf der
Jahreshauptversammlung des Verbandes in Paris, die hohen
Treibstoffpreise machten die durch allgemeine Effizienzsteigerungen
und Tariferhoehungen erzielten Ergebnisfortschritte letztlich wieder
zunichte. Seit ihrem letzten kumulierten Gewinn von 3,7 Mrd. Dollar
2000 hat die Branche Verluste von insgesamt 43,6 Mrd. Dollar
eingeflogen. Die US-Airlines, von denen viele unter Glaeubigerschutz
operieren, duerften den Schaetzungen zufolge nochmals 5,2 Mrd. Dollar
verlieren. Den europaeischen Airlines wird dagegen ein Gewinn von
1,3, den asiatischen sogar von 1,7 Mrd. Dollar zugetraut. Fuer 2007
wurde urspruenglich mit 7,2 Mrd. Dollar der erste Branchengewinn seit
2000 vorhergesagt. Da dabei jedoch ein sinkender OElpreis angenommen
wurde, verzichtet die IATA aber zunaechst auf eine Prognose.
 
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Iberia-Chef Conte hat harte Einschnitte angekuendigt. U. a. plant er
die Gruendung einer Billigtochter namens Cat Air, die ab Herbst einen
Teil der bisher von Iberia geflogenen Strecken uebernehmen soll.
Gleichzeitig ist ein Personalabbau geplant, fuer den Conte bereits
280 Mio. € zurueckgestellt hat. Die Drehscheibe Madrid soll nach der
Inbetriebnahme des neuen Grossterminals weiter ausgebaut werden.
Gestrichen werden Fluege von und nach Barcelona, da hier die
Billigkonkurrenz besonders gross ist. Iberia soll sich kuenftig v. a.
auf Lateinamerikafluege konzentrieren, wo die Auslastung bei 84 %
liegt. Die Inlandsfluege verlieren unterdessen, auch wegen des
Ausbaus des Hochgeschwindigkeitszugnetzes, an Bedeutung. Sowohl gegen
die Plaene eine Billigairline zu gruenden, als auch Barcelona weniger
stark zu bedienen, regt sich Protest. Die Piloten haben eine
Streikwelle angedroht, da sie befuerchten, dass mit der Gruendung der
neuen Airline hunderte von Pilotenjobs bei Iberia gestrichen werden
koennten.
 
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Gestern wurde die UEbernahme von Dragonair durch Cathay von
informierten Kreisen bestaetigt. Mit der Fusion der beiden Airlines
werden die Kraefteverhaeltnisse im chinesischen Markt neu zugunsten
von Cathay und Air China und zum Nachteil von China Southern und
China Eastern geordnet. Die UEbernahme ist fuer Cathay lohnenswert,
da Dragonair wesentlich mehr Fluege auf den lukrativen Peking- und
Schanghai-Routen anbietet als sie selbst. Als Gegenleistung fuer den
Verkauf der Anteile durch die staatlichen CNAC und CITIC wird Air
China einen Anteil in noch unbekannter Hoehe an Cathay erhalten. Da
Cathay bereits einen Zehn-Prozent-Anteil an Air China besitzt, kommt
es zu einer UEberkreuzbeteiligung. Die daraus resultierende
Partnerschaft wird zu einer starken Kraft mit zusaetzlichen
Drehkreuzen in Peking und Hongkong, umfangreichen internationalen
Netzwerken und einer dominanten Position im 'Goldenen Dreieck’ Peking
- Schanghai - Suedchina.
 
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Da freuen sich unsere Verkehrszahlen...


Iberia will Barcelona-Flüge streichen

Barcelona - Die spanische Fluggesellschaft Iberia hat mit ihrer angekündigten Streichung von Barcelona-Flügen heftige Proteste in der Region Katalonien ausgelöst. Die Hoteliers von Barcelona drohten nach spanischen Presseberichten vom Donnerstag mit einer Boykottaktion gegen die Fluglinie.
Die autonome katalanische Regierung verlangte, dass die Verwaltung des Flughafens von Barcelona der Region unterstellt wird. Bisher wird der Airport "El Prat" wie die anderen spanischen Flughäfen von der staatlichen Gesellschaft AENA verwaltet.

Iberia hatte angekündigt, mit Ausnahme der Flüge Barcelona-Madrid fast alle Inlandsrouten von und nach Barcelona zu streichen. Das Unternehmen begründete dies mit "mangelnder Rentabilität". Zugleich will Iberia eine Billigfluggesellschaft mit Sitz in der katalanischen Metropole aufbauen. Die Regierung Kataloniens wies darauf hin, dass der Flughafen von Barcelona einer der rentabelsten in ganz Spanien sei.
(APA/dpa)
 
Merpati hat gesagt.:
Die Regierung Kataloniens wies darauf hin, dass der Flughafen von Barcelona einer der rentabelsten in ganz Spanien sei.
(APA/dpa)

Nur gut dass das so unglaublich viel hilft, wenn man unrentable FLugstrecken zu diesem FLughafen hin hat. Durch den Billigfliegerboom in Barcelona kann ich verstehen, wenn Iberia nun auch auf Billigflieger in Barcelona setzt.
 
Merpati hat gesagt.:

Iberia will Barcelona-Flüge streichen

Barcelona - Die spanische Fluggesellschaft Iberia hat mit ihrer angekündigten Streichung von Barcelona-Flügen heftige Proteste in der Region Katalonien ausgelöst. Die Hoteliers von Barcelona drohten nach spanischen Presseberichten vom Donnerstag mit einer Boykottaktion gegen die Fluglinie.
Die autonome katalanische Regierung verlangte, dass die Verwaltung des Flughafens von Barcelona der Region unterstellt wird. Bisher wird der Airport "El Prat" wie die anderen spanischen Flughäfen von der staatlichen Gesellschaft AENA verwaltet.

Iberia hatte angekündigt, mit Ausnahme der Flüge Barcelona-Madrid fast alle Inlandsrouten von und nach Barcelona zu streichen. Das Unternehmen begründete dies mit "mangelnder Rentabilität". Zugleich will Iberia eine Billigfluggesellschaft mit Sitz in der katalanischen Metropole aufbauen. Die Regierung Kataloniens wies darauf hin, dass der Flughafen von Barcelona einer der rentabelsten in ganz Spanien sei.
(APA/dpa)

abwarten.....

Iberia vows to increase Barcelona operations despite cuts
Iberia has vowed to increase operations in Barcelona by 50% over the next two years through its new low-cost venture and regional feeder Air Nostrum, in a move designed to compensate for reduced mainline services from the airport.During a meeting earlier this week with Spain’s public works minister, Magdalena Alvarez, Iberia chairman Fernando Conte sought to calm the local “political uproar” created by the carrier’s decision to cut many of its unprofitable Barcelona services by reassuring that Iberia “will never pull out of” the market, says a spokesman for the airline.Although Iberia still plans to eliminate a significant number of mainline services from Barcelona, several of those routes will be reinstated either by the Barcelona-based low-cost carrier Iberia is establishing with four investment partners, or by regional feeder Air Nostrum. The combined operations of these two carriers will increase Iberia’s current Barcelona operations 50% by 2008.The flag carrier will “probably” add its code to the new Barcelona routes, notes the spokesman, although no firm decision has been made on this.Iberia’s low-cost venture has reduced the amount of leased Airbus A320s it plans to begin operating with in October to three from the original five. However, the carrier aims to operate five A320s by December, and still expects to expand its fleet to 30 aircraft by 2008.The spokesman confirms the airline’s holding company has officially been named Catair, but says the carrier’s commercial name remains undecided.
Iberia will hold a 20% stake in the start-up, alongside equal stakeholders Grupo Iberostar, Nefinsa, Grupo Cobra and Quercus, but will control 80% of the carrier’s economic rights.
 
Carpatair Business Class – a new service available on all domestic and international flights as of June, 2006 - Jun 14, 2006
Starting with 1st of June, a new Business Class Service is available on all domestic and international flights, whatever the departure or final destination is. The entire service is organized in a way which ensures maximum comfort and specialized services on the entire service chain, from ticketing and check-in, to boarding and in-flight services, VIP lounge during transit in Timisoara, special „priority” labeling of luggage etc. At boarding, passengers are greeted with a welcome drink, magazines and newspapers in different languages. During the flight an aperitif is served before the main meal, which is preceded by hot refreshing towels. A wide variety of alcoholic beverages and soft drinks are available for passenger’s choice beside the international and national meal menus. Welcome on board!


Also ich weiß ja nicht ...:think: für ein paar extra Getränke und Aperitif, Zeitungen sowie "priority" bei Gepäck und boarding und VIP-Transit-Lounge in TSR 5-600,-€ mehr ausgeben:confused: Die Sitze sind jedenfalls die gleichen ...

Außerdem ist heute endlich Carpatairs zweite F100 in TSR gelandet:yes:
 
Auf n-tv lief heute morgen eine Meldung die aufhorchen liess...
Nach unbestätigten Gerüchten (passt also hier gut ins Forum...) könnte Emirates die British Airways übernehmen... :o:eyeb::think:
 
DUBAI (Reuters) - Dubai's Emirates airline said on Thursday it was not planning to bid for British Airways as it was in the middle of a huge expansion plan.
"We have no intention of making a bid for British Airways," Mike Simon, division vice president for corporate communications at Emirates told Reuters. "We are in the middle of a very expansive growth plan ourselves, and we're not going to buy."
British Airways shares had risen as much as 6.6 percent early on Thursday on what dealers said was speculation of a bid by Emirates.
 
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Yeti Airlines adds new aircraft to its fleet Himalayan News ServiceKathmandu, June 18 :

Yeti Airlines has added a new aircraft ‘Jetstream 41’ to its fleet to provide quality service to air passengers. The airlines expects to bring the aircraft into operation within two weeks.
“We have added the new 29-seater aircraft from British Aerospace, UK, with an aim to increase the flight frequency and to provide more choice to air passengers,” said Bijay Shrestha, general manager, of Yeti Airlines. The aircraft will fly to trunk routes such as Biratnagar, Pokhara and also for “Everest sightseeing”.
The airlines has a total of four twin otters and two Jetstream 41 and it also plans to add more aircraft in the coming months. The new aircraft, according to the airline, is air-conditioned and equipped with better and latest facilities. The airline claims that Jetsream 41 is the only aircraft in Nepal to have the Enhanced Ground Proximity Warning System (EGPWS), which is very well suited to fly in the mountainous regions of Nepal.
 
Delta Air Lines to Become Only Airline to Serve Five Continents Nonstop from New York

Addition of first and only nonstop service to Mumbai, India, and first service to Accra, Ghana, strengthens Delta's position as New York City's leading international airline Special low introductory fares invite customers to experience Delta's newest trans-Atlantic routesNEW YORK, June 19, 2006 (PRIMEZONE) -- Delta Air Lines will be the only airline to offer customers nonstop service to five continents from metropolitan New York with the addition of new nonstop flights between New York's John F. Kennedy International Airport and Mumbai, India, and Accra, Ghana, effective Nov. 1 and Dec. 11, 2006, respectively (see Note). The new service further demonstrates Delta's commitment to growing its position as New York City's leading airline.
"Delta is New York's airline and we are excited to again pioneer new routes that expand our global reach and add convenience to the lives of our customers," said Jim Whitehurst, Delta's chief operating officer. "The JFK-to-Mumbai route will be the first and only nonstop flight between two of the world's most important business centers, and our new service to Africa will open a corridor of commerce between the world's largest travel market and growing economies on the West African coast.
"Delta already operates service to more global destinations than any airline in the world with the largest domestic network of destinations in the United States, the largest trans-Atlantic route system with 29 nonstop destinations across Europe, India and Israel, and the second-largest route system in South and Central America. With more additions planned by winter, Delta is proud to operate nonstop flights to 12 unique trans-Atlantic destinations not served by any other U.S. carrier," Whitehurst said.
The new nonstop service from JFK to Mumbai and Accra will be operated with international widebody aircraft featuring Delta's refurbished business and economy class products. The 268-seat Boeing 777-200ER aircraft will be used to Mumbai while the 214-seat Boeing 767-300ER aircraft will fly to Accra. On both routes, customers can enjoy Delta's award-winning BusinessElite service featuring all-leather sleeper seats with 60 inches of legroom, innovative food offerings designed by celebrity chef Michelle Bernstein, award-winning, original wine selections, and industry-leading, on-demand personal in-seat entertainment boasting more than 20 first-run and popular classic movies, a variety of TV programs, a broad range of music, and a suite of 12 video games. Economy class customers also will notice recent improvements on Delta, including new all-leather economy seats, enhanced food offerings and a complimentary cocktail with each meal.
With the start of this new nonstop service, Delta will discontinue its one-stop service to India via Paris-Charles de Gaulle. Delta's new nonstop service to Mumbai will replace existing one-stop service to Mumbai and to Chennai, effective Nov. 1. Delta will continue to serve Chennai with convenient codeshare service via Paris on SkyTeam partner Air France, once codeshare approval is obtained. Additionally, Delta will offer direct, same-plane service between its largest international hub in Atlanta and Mumbai with these schedule enhancements.
The new flights will significantly improve customer travel times between Mumbai and the United States, reducing the flight duration by at least four hours in each direction when compared to the current one-stop service. To Accra, Delta also will increase customer convenience by reducing travel times by up to eight hours in each direction when compared to connections on other major airlines via Europe. As previously announced, Delta will be the only major U.S. carrier operating scheduled service between Africa and the United States this winter with new service to Dakar, Senegal (see Note), and Johannesburg, South Africa (see Note) beginning from Atlanta Dec. 4, and now between New York and Accra one week later.
Said Congressman Gregory W. Meeks, whose district includes John F. Kennedy International Airport: "I commend Delta Air Lines for offering New York travelers this much-needed nonstop service to Mumbai, India and Accra, Ghana, from one of the world's leading airlines. For the past several years, I have worked hard with the Port Authority on bringing nonstop air service from JFK to these important cities that both have significant constituencies in New York. Delta recognizes the tremendous value these emerging markets offer to business and leisure travelers. I appreciate Delta's commitment to providing New York's air travelers with many options and excellent service at affordable prices."
Added New York City Mayor Michael R. Bloomberg: "Connecting New York City directly with more of the world’s leading business centers reinforces our position as the international business hub. The aviation industry is vitally important to the future economic growth of our city, and I commend Delta for its confidence and commitment to New York."
Flights between New York and Mumbai and New York and Accra now are available for sale at delta.com and via other ticketing channels and are scheduled as follows:
Delta's new nonstop service between New York-JFK and Mumbai, India​

Flight Departs Arrives Effective Frequency
16 New York-JFK Mumbai at Nov. 1, 2006 Daily at 9:20 p.m. 10:10 p.m. (next day)
17 Mumbai New York-JFK Nov. 3, 2006 Daily at 12:10 a.m. at 6 a.m.
Delta's new nonstop service between New York-JFK and Accra, Ghana​

Flight Departs Arrives Effective Frequency
166 New York-JFK Accra at Dec. 11, 2006 Four-times at 5:15 p.m. 8:15 a.m. weekly (next day)
167 Accra at New York-JFK Dec. 12, 2006 Four-times 9:45 a.m. at 4:15 p.m. weekly​

To celebrate the new service, Delta is offering special low introductory fares to invite customers to try its newest international routes. Fares between New York and Mumbai are as low as $449 one way for travel between Nov. 1, 2006 and March 31, 2007, while fares between New York and Accra are as low as $399 one way for travel between Dec. 11, 2006 and March 31, 2007. All fares are based on a round-trip purchase and additional taxes/fees/restrictions apply. Fares shown are available only for purchase on delta.com or from a travel agent. See below for important details.
For customers traveling to the United States from India or Ghana, Delta's new service will provide convenient onward connecting opportunities thanks to the continued growth of the airline's domestic hub at JFK. By October, Delta will double to 140 the number of domestic departures from JFK, up from 70 in May. This growth includes new or expanded nonstop service to key U.S. destinations such as Boston, Columbus, Ohio, Detroit, Las Vegas, Philadelphia, San Diego and Washington, D.C. Additionally, with the July schedule, Delta will be the only airline to operate service to all 50 states.
As JFK's leading airline, Delta operates nonstop service to more U.S. and international destinations than any other carrier. In total, Delta will offer customers 165 peak day flights to 69 worldwide destinations by December, including new nonstop service to 10 international destinations and more than a dozen new domestic destinations beginning this summer. Most recently, Delta inaugurated the only nonstop service offered by a U.S. carrier between New York and Kiev, Ukraine and on June 16 added its first nonstop service from New York to South America with daily flights between JFK and Sao Paulo, Brazil.
To support the continued growth of the JFK hub, Delta is investing in more than $20 million in renovations to its Terminal 2 and 3 facilities at JFK. Refurbishments under way include the addition of a new, dedicated BusinessElite check-in area in Terminal 2, refurbishing the customs and immigrations entrance, refreshing facilities in Delta's BusinessElite lounge and Crown Room Clubs, and adding new international check-in kiosks throughout the facility.
Delta Air Lines offers customers service to more destinations than any other global airline with Delta and Delta Connection carrier service to more than 290 destinations in 47 countries. With more than 50 new international routes added in the last year, Delta is America's fastest growing international airline and is the world's leading carrier between the United States and Europe with flights to 29 trans-Atlantic destinations. To Latin America, Delta offers nearly 500 weekly flights to 47 destinations and is quickly becoming the second-largest carrier in the region. Delta's marketing alliances also allow customers to earn and redeem SkyMiles on more than 14,000 flights offered by SkyTeam and other partners. Delta is a founding member of SkyTeam, a global airline alliance that provides customers with extensive worldwide destinations, flights and services. Including its SkyTeam partners, Delta offers flights to 460 worldwide destinations in 97 countries. Customers can check in for flights, print boarding passes and check flight status at delta.com.
The Delta logo is available at http://www.primezone.com/newsroom/prs/?pkgid=1825
Note: Subject to foreign government approval.
A portion of travel for some itineraries may be on the Delta Connection carriers: Atlantic Southeast Airlines, Chautauqua, Comair, Freedom Airlines, Shuttle America, and SkyWest.
Restrictions: Fares shown are available for purchase only on delta.com or from your travel agent. Tickets cost $10 more if purchased from Delta over the telephone or $15 more if purchased at an airport or city ticket office, and these amounts are nonrefundable. Travel agents may impose an additional service charge for ticketing. Tickets are non-transferable. Seats are limited and fares may not be available on all flights or in all markets. Tickets: Fares shown are one-way. Round-trip purchase is required. Tickets must be purchased within 72 hours after reservations are made, but no later than June 30, 2006. See delta.com for online ticket purchase requirements and restrictions. Travel Period: For Mumbai, travel may begin November 1, 2006, through March 31, 2007. For Accra, travel may begin December 11, 2006, through March 31, 2007. For both destinations, travel must be completed by April 30, 2007. Blackout Dates: Accra - 12/15-25; Mumbai - 12/8-23. Fare Validity: Fares are valid in the Economy (Coach) cabin on Delta flights only. Fares shown are valid Monday through Thursday, while higher fares apply for travel Friday through Sunday. Minimum Stay: Saturday night. Maximum Stay: 1 month. Cancellations/Refunds/Changes: Fares are nonrefundable. Delta may permit you to apply a portion of the fare value to future travel upon payment of applicable fees and fare difference, otherwise the ticket will have no value. Fees may apply for itinerary changes. Delta may allow you to cancel certain electronic tickets until midnight of the day after purchase (or midnight of the departure date of the first flight, whichever comes first) without penalty if purchased at the time of reservation directly from Delta. Contact a Delta agent or visit delta.com for details. Taxes/Fees: Fares do not include a $3.30 Federal Excise Tax which will be imposed on each flight segment in the passenger's ticketed itinerary. A flight segment is defined as a takeoff and a landing. Fares do not include Passenger Facility Charge(s) of up to $18.00, depending on itinerary or September 11th Security Fee of up to $10 per round-trip. International fares do not include U.S. International Air Transportation tax of up to $29.00 and U.S. and foreign user, inspection, security or other similarly based charges, fees or taxes of up to $250, depending on itinerary. These taxes and fees are the responsibility of the passenger and must be paid at the time the ticket is purchased. Miscellaneous: Fares and rules are subject to change without notice. It is the responsibility of the passenger to be in possession of all necessary documentation (e.g. valid passport, visa where applicable) at the time of departure from origin. Delta reserves the right to deny boarding to passengers without the proper documentation. Other restrictions may apply. (c)2006 Delta Air Lines, Inc.
CONTACT: Delta Air Lines Corporate Communications 404-715-2554​
 
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Quantas und Air New Zealand wollen Flugpläne abstimmen
19.06.06
Die steigenden Kosten für Flugbenzin treiben Konkurrenten in eine Zweckehe: Air New Zealand und die australische Fluggesellschaft Quantas Airways wollen im von Überkapazitäten und Preiskämpfen geplagten Flugverkehr zwischen Australien und Neuseeland mit einem Kooperationsabkommen Synergien nutzen.
Mit einer Zusammenlegung der Flugpläne wollen die beiden bedeutendsten Fluglinien im Südpazifik die Zahl der Dienste zwischen den Ländern konsolidieren. Kritiker in Neuseeland befürchten, Quantas könnte Air New Zealand dominieren und schließlich schlucken.
Ab November wird Air New Zealand Direktflüge nach China aufnehmen. Bisher flog die Airline nur nach Hongkong, wird dann aber die Strecke Auckland - Shanghai in Betrieb nehmen. Man erwartet, das zwei Drittel der Plätze von Chinesen besetzt werden und die Zahl der Touristen, die nach Neuseeland reisen, stetig zunehmen wird. Bisher besuchen jährlich 130.000 Chinesen das Land.
 
Mitarbeiter übernehmen VARIG

http://www.orf.at/ (Link auf Wirtschaft)

Brasilien: Mitarbeiter übernehmen Airline Varig

Ein brasilianisches Gericht hat die Übernahme der hoch verschuldeten Airline Varig durch einen Angestellten-Zusammenschluss gebilligt. Wie Medien berichteten, gab der zuständige Richter Luiz Ayoub gestern in Rio de Janeiro grünes Licht für das Geschäft.

Die "Gruppe der Arbeiter von Varig" (TGV), die von bislang unbekannten ausländischen Investoren unterstützt wird, hatte Anfang des Monats bei einer Versteigerung umgerechnet 350 Millionen Euro für die Übernahme des Unternehmens geboten. TGV habe unterdessen Zahlungsgarantien abgegeben, sagte Ayoub.

Einziges Gebot
Das TGV-Gebot lag etwa 50 Prozent unter dem von der Justiz festgelegten Mindestpreis von 860 Millionen US-Dollar (etwa 670 Mio Euro) für den Betriebsbereich von Varig. Es liegt auch deutlich unter den Forderungen der Gläubiger der Firma, die sich auf rund 7,9 Milliarden Real (etwa 2,75 Mrd Euro) belaufen. Es gab aber sonst keine Gebote. In den vergangenen Tagen hatte Varig immer mehr Flüge auf Inlands- und Auslandsstrecken gestrichen.

Nur noch 16 Prozent Inlandsanteil
Im Juni 2005 hatte Varig Konkurs angemeldet, um durch Gläubigerschutz die Pfändung von Flugzeugen zu verhindern und den Flugbetrieb aufrecht zu erhalten. Im vergangenen Jahr schrieb das Unternehmen, das rund 9000 Angestellte hat, bei einem Umsatz von 6,6 Milliarden Real rote Zahlen in Höhe von 1,5 Milliarden Real (etwa 520 Mio Euro).

Die 1927 gegründete Fluggesellschaft war bis 2003 unangefochten die Nummer eins Brasiliens und Südamerikas. Die starke Abwertung des Real 1999 und die Gründung der sehr erfolgreichen Billig-Airline Gol 2001 trafen das Unternehmen schwer. Allein seit 2004 fiel der Anteil am inländischen Markt von 40 auf 16 Prozent.
 
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