Neues von Fluggesellschaften

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ROUNDUP: Northwest Airlines fliegt trotz Mechaniker-Streik weiter
Sonntag 21. August 2005, 14:42 Uhr


EAGAN (dpa-AFX) - Die fünftgrößte amerikanische Fluggesellschaft Northwest Airlines fliegt trotz eines seit Freitag um Mitternacht laufenden Streiks seiner Mechaniker-Gewerkschaft weiter. Die 4.430 Mitglieder der Gewerkschaft AMFA (Aircraft Mechanics Fraternal Association) wurden durch 1.900 Manager und Fremdpersonal ersetzt.
Die Gewerkschaft, zu der neben den Mechanikern auch das Reinigungspersonal gehört, protestierte mit dem Ausstand gegen das jüngste Northwest-Tarifangebot. Es würde nach ihren Angaben für 53 Prozent der AMFA-Mitglieder den Stellenverlust und für die restlichen Mitarbeiter ANZEIGE

eine Lohnkürzung von 26 bis 26 Prozent bedeuten.

Die Gesellschaft habe das letzte Gewerkschaftsangebot abgelehnt, das ihr jährlich 176 Millionen Dollar Ersparnisse gebracht und mehr Arbeitsplätze gerettet hätte, erklärte die Gewerkschaft. Die Mechaniker hatten 16 Prozent Lohnkürzung angeboten. Sie verdienen momentan etwa 36 Dollar je Stunde.

NORMALEN BETRIEB AUFRECHT ERHALTEN

"Wir wollen unseren normalen Betrieb auf den inländischen und internationalen Strecken aufrechterhalten", betonte Northwest- Konzernchef Doug Steenland. Er nannte das letzte Tarifangebot der Gesellschaft "fair". Das Unternehmen wolle von allen Mitarbeitergruppen "gerechte" Tarifkostenersparnisse haben, um erfolgreich restrukturieren zu können. Northwest verlangt Gesamttarifkonzessionen von 1,1 Milliarden Dollar, wobei die Piloten und Manager bisher 300 Millionen Dollar Abschläge akzeptiert hatten.

Northwest hat Knotenpunkte in Detroit, Minneapolis/St. Paul, Memphis, Tokio und Amsterdam und hat täglich rund 1.600 Flüge. Am Samstag gab es rund 250 Flüge weniger als normal. Die Gesellschaft beschäftigt insgesamt rund 38.000 Mitarbeiter. Sie hat seit 2000 nach Medienangaben 2,5 Milliarden Dollar Verluste angehäuft.

Die amerikanischen Fluggesellschaften leiden unter hohen Tarif- und eskalierenden Flugbenzinkosten. Sie hatten nach den Terroranschlägen vom 11. September 2001 Milliardenverluste verbucht. Der Siegeszug der Billigfluglinien wie Southwest Airlines (NYSE: LUV - Nachrichten) kam hinzu. Die zweitgrößte US-Fluggesellschaft United Airlines befindet sich seit zwei Jahren in einem Insolvenzverfahren. Die US Airways Group Inc. versucht momentan aus ihrem zweiten Insolvenzverfahren heraus zu kommen. Diese Airline will mit America West Holdings fusionieren, um konkurrenzfähiger zu sein.
 
Voli Regionali

Voli Regionali macht Werbung für MUC :thbup:
Hoffentlich fliegen sie auch lange!
 
Zuletzt bearbeitet:
Jein!
Erstens hat man es ja schon einmal versucht, dann aber wieder ausgesetzt.
Zweitens ist heute zwar der Neustart, aber
Drittens ist die Feier (aus Wettergründen?) verschoben.
 
Ilyushin IL-96s Grounded

Reuters reports that Russia's Ilyushin IL-96-300 widebodies have been grounded following a safety problem that affected the aircraft of Russian President Vladimir Putin.

According to the report, the grounding affects Aeroflot, which operates six of the 13 Il-96s in service. The other seven aircraft are operated by other Russian operators.
 
Transavia Orders 26 Boeing 737 Blended Winglet Shipsets
An independent member of the Air France-KLM Group, transavia.com has committed to retrofit its entire fleet of 737s to Blended Winglet Technology.

Initial installation, by ATC Lasham in the U.K., is scheduled to start in November with the balance of the 26 shipsets to be installed through 2006. transavia.com also has options for additional shipsets of Blended Winglets for future fleet expansion.
 
Alitalia Flight Attendants to Hold Two-Day Strike

Bloomberg reports that Alitalia's flight attendants will hold a two-day strike at the end of the month to protest management's continued attempts to restructure the carrier.

The strike reportedly will be held Aug. 30-31. The union already has staged five strikes this year.
 
US Airways Unveils New Livery


US Airways and America West today unveiled the new livery for their post-merger carrier.

Developed in-house, the livery blends the liveries of the two carriers today, retaining US Airways' blue and red, in lighter shades, and integrating America West's "waves."

Near the aircraft door, the airline has positioned a Heritage mark that incorporates the classic logos of some of the largest airlines that have merged over the years to create the new US Airways: Allegheny Airlines, America West, Pacific Southwest Airlines (PSA) and Piedmont Airlines. In addition, the carrier will introduce "throwback" aircraft, which will be painted entirely in the classic liveries of these airlines.

A a freshly painted Airbus A320 today will make its way across the country, stopping for special events in Philadelphia; Pittsburgh; Charlotte, N.C.; Las Vegas; and Phoenix.
 

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Justice Dept. opposes immunity for NWA, Delta in SkyTeam
Tuesday August 23, 2005
US Dept. of Justice, in comments filed with the US Dept. of Transportation last week, opposed the granting of antitrust immunity to Northwest and Delta Air Lines and Alitalia, KLM, Air France and Czech Airlines, all of whom are members of SkyTeam, citing a "significant risk that the requested immunity would reduce competition on certain international routes" while arguing that the "claimed benefits are modest."

Northwest already enjoys antitrust immunity with KLM, which became a part of SkyTeam through its merger with Air France, and Delta enjoys antitrust immunity with the other members of the alliance excluding KLM and NWA. Northwest previously warned that without antitrust immunity, it will be forced to dissolve its alliance with KLM, the first such linkage in the airline industry and the one that is acknowledged as being the most highly integrated.

"Immunizing an alliance between [Northwest and Delta] risks significant harm to certain international and domestic competition," DOJ stated, adding that unlike earlier tie-ups, this one applies "to largely overlapping networks, not end-to-end extensions of networks."

Among US competitors, American Airlines was the only carrier to file in opposition to the agreement. Final authority over the alliance rests with the Transportation Dept.
 
Helios Cancels Larnaca/Athens/Prague Route

Reuters reports that Cyprus' Helios Airways has canceled its Larnaca/Athens/Prague route -- the route on which one of its aircraft crashed earlier this month, killing all 121 aboard -- effective Aug. 24.

The airline cited "commercial reasons" for the route cancellation.

Since the airline's crash earlier this month, the carrier has suffered from concerns about its safety standards. Passengers and crew refused to board one of the airline's flights the day after the crash, but the airline had continued to operate its routes, partly through the use of chartered aircraft.

According to the Reuters report, the airline's two remaining Boeing 737s have been sent to Sweden for maintenance checks.
 
Alitalia: Neuerungen im Winterflugplan

Der italienische Carrier Alitalia vermeldet mit dem Beginn des Winterflugplans ab 30. Oktober 2005 einige Erweiterungen und Änderungen. So wird es künftig täglich von Mailand nach Kiew gehen, und die Strecke Stuttgart-Rom wird nur noch via Mailand geflogen.
Des Weiteren wird es eine zusätzliche Verbindung von Düsseldorf nach Mailand geben: Ab 5. November geht es täglich um 9.10 Uhr nach Italien, zurück um 18.45 Uhr.

Quelle FVW
 
The Brazilian DOT for airlines, Cernai, has the following requests from Brazilian airlines to international destinations:

ASU: Ocean Air and GOL are disputing for 2 daily flights.

CCS: Dispute between TAM and GOL for daily ops., decision is expected by October.

FRA: ABSA Vs. VarigLog for additional frequencies. No specifications of how many.

MIA: Four additional flights for RG awaiting approval.

JFK: Varig for an additional daily flight begining October 05(JJ's flight already has approval).

CDG: TAM asking for three more frequencies.

Source:
http://www.aviacaobrasil.com.br
 
KLM Receives First Airbus A330-200
KLM Royal Dutch Airlines has taken delivery of its first long-haul Airbus A330-200 during a ceremony held in Toulouse, France.

This A330-200 is the first of eight Airbus long-range aircraft to be delivered to KLM, of which six are purchased directly from Airbus. All aircraft are to be delivered to KLM within the next two years as part of the airline's modernization plan for its international fleet.

The A330-200 will be deployed on KLM's nonstop mid-sized routes to North America, Africa and the Middle East. The aircraft is configured to seat 251 passengers in a two-class configuration and is powered by General Electric CF6-80E1 engines.
 
Den Flying Dutchman 330er werden wir dann hoffentlich in AMS mal vor die Flinte bekommen.
 
Malev Hungarian Airlines' privatization process failed for the fifth time. State Privatization and Holding (APV) cancelled the sale Friday. According to Budapest Business Journal, the board of APV decided that none of the bids met its expectations and closed the tender. The sale had been criticized by some, with both opposition party Fidesz and the airline's trade union calling for a halt citing various reasons. APV said the sale will be relaunched after completion of the Budapest Airport sale, expected by year end.

Separately, Copenhagen Airport said it had been short-listed for the airport privatization.
 
Der von der EU vor rund drei Monaten gebilligte Rettungsplan fuer
Alitalia steht auf der Kippe. Ein zweitaegiger Streik der
Flugbegleiter bedroht die schwer angeschlagene finanzielle Lage der
Airline. Alitalia-Chef Cimoli hatte Sult, der Gewerkschaft der
Flugbegleiter, die gewerkschaftlichen Vertretungsrechte aberkannt, da
sie dem Sanierungsplan nicht zugestimmt hatte. Die Kapitalerhoehung
ueber 1,2 Mrd. Euro, die von der Deutschen Bank garantiert werden
soll, bereitet Probleme und die hohen Treibstoffkosten belasten die
Fluggesellschaft zusaetzlich. Die italienische Regierung, die 62,4 %
des Unternehmens kontrolliert, wird sich am kommenden Freitag mit den
Schwierigkeiten Alitalias beschaeftigen. Laut EU-Vorgabe soll der
Staat seine Beteiligung bis zum 8. Oktober unter 50 % senken.
Inwiefern diese Frist eingehalten werden kann, ist noch nicht klar.
Verhandlungen zwischen der Deutschen Bank und der Banca Intesa ueber
die Bildung eines Konsortiums, welches die UEbernahme nicht
gezeichneter Aktien gewaehrleisten soll, stocken. Beide Banken
schlugen eine Verlaengerung der Privatisierungsfrist bis zum 15.
November vor.
 
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