Flugzeugbestellungen und Leasing (update)

[FONT=ARIAL,]The newest summary, Please feel free to add, correct or generally lambast!

+ Boeing to try and reduce the 772LR by 7 tons for Qantas order
+ Boeing talking to 25 customers for 748I
+ Boeing talking to about 30 customers for about 1000 787s
+ Vietnam Airlines may buy 10 more 787s (-10)
+ Vietnam Airlines will buy 5 x ATR 72-500
+ Jet Airways buys 10 set of winglets for 737-800 fleet
+ Spain wants to increase its stake in EADS
+ Elysair buys 1 set of winglets for the 757-200 with an option for one set more
+ Pegasus Aviation and Blue Panorama executes a sale-lease back of the 4 787s on order with Blue Panorama
+ Pegasus order two additional 787s, no customer for them announced
+ Rolls Royce will power Pegasus’ 6 787s
+ GE wins order from ILFC for engines for 777s (GE90) and 787s (GENX)
+ Airbus wins 12 A32Xs and 3 A332s order from Libya’s Afriqiyah Airways
+ Boeing says that 787 developmental work is wrapping up, production is ramping up
+ 787 production increase to be decided next summer
+ Initial 787 production will be about 10/month.
+ 112 787s will be delivered between 2008 and 2009
+ 747 LCF is almost done and first flight expected next month
+ Boeing wins order for 10 x 748F from Emirates SkyCargo
+ Air Caribes orders one additional A330-300
+ Still no word from Qatar Airways. ABB musta had the fish

[/FONT]
 
Großauftrag
Boeing sticht Airbus aus


Der US-Flugzeughersteller Boeing hat Airbus bei einem Milliarden-Auftrag ausgestochen. Damit steigt der Druck auf den kriselnden europäischen Konkurrenten. Die in Dubai ansässige Emirates gab am Dienstag, dem zweiten Tag der internationalen Luftfahrtschau im britischen Farnborough, die Bestellung von zehn Frachtmaschinen des Typs Boeing 747-8 im Wert von 3,3 Milliarden Dollar bekannt.
...
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Ich dachte eigentlich, daß die Lusthansa eine größere Bestellung bei der Messe abgibt, aber das wird wohl bis zum Wochenende nichts mehr werden. Wäre ja schön, wenn wir in Deutschland auch mal eine A318 bekommen würden.
 
http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,427612,00.html

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif][SIZE=-1]BRITISCHE FLUGSCHAU

[SIZE=+1] Airbus punktet gegen Boeing
[/SIZE] [SIZE=-1]
Bisher liegt Airbus in diesem Jahr bei den Neuaufträgen weit abgeschlagen hinter Boeing. Auf der Flugschau im britischen Farnborough allerdings schlägt sich der europäische Hersteller besser. Dumm nur, dass er vor allem kleinere Flugzeuge verkauft.
[/SIZE]
[/SIZE][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif][/FONT]
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Klaus hat gesagt.:
Ich dachte eigentlich, daß die Lusthansa eine größere Bestellung bei der Messe abgibt, aber das wird wohl bis zum Wochenende nichts mehr werden. Wäre ja schön, wenn wir in Deutschland auch mal eine A318 bekommen würden.

Genau, wir warten alle auf die LH Platzierungen bei den Herstellern.
Es bleibt spannend. Aber einen A318 wird es meines Erachtens niemals in LH Farben geben. Man wildert dabei in den eigentlich Kosten günstigeren LH Regional Bereichen. Und auch das zu hohe Gewicht des A318 hat LH immer wieder moniert...
 
zusätzlich übernimmt SQ jede Menge A330-300 von Leasinggesellschaften!!!

Das hätte ich nicht gedacht das SQ so bei Airbus einkauft. :resp:
 
Die TUI AG hat mit der Leasinggesellschaft ILFC einen Sechsjahres-Vertrag über zwei Maschinen des Typs 737-700 abgeschlossen. Als Liefertermin werden die Monate März und April 2007 angegeben. Noch ist aber nicht bekannt, ob die beiden Maschinen bei HLX und/oder Hapagfly eingesetzt werden.
 
Lt. Flight Global wird der Tausch A346HGW gegen A350XWB und A380 bei Emirates konkreter:

Airbus offers Emirates A350/A380 mix in place of A340-600s

By Max Kingsley-Jones in Abu Dhabi
Airbus is hoping for closure on the long-running Emirates A340-600 saga by the end of the year, and is discussing a deal to swap the order, substituting A350 XWBs and additional A380s.
Emirates, the largest A380 customer with 43 aircraft on order, was also one of the launch customers for the A340-600 high-gross-weight variant, signing a deal in 2004 for 18 aircraft for delivery from the second quarter of 2007. However, last year the airline decided to expand its fleet of similarly sized Boeing 777-300ERs and suspend the A340 deal pending a decision by Airbus on proposed enhancements to the aircraft (Flight International, 21-27 March).
Habib Fekih, president Airbus Middle East, concedes that the A340-600 order is a casualty of Emirates' new fleet plan, and he told Flight International his preferred option is for it to be replaced by a mix of A380s and A350s.
However, Emirates president Tim Clark says "linking an A350 order and the prospect of more A380s to the A340-600 deal is somewhat premature. We have yet to engage with Airbus over a range of issues, but this will be resolved by the end of September." The A340-600 contract is one issue and the delay to the A380 programme is another, he adds.
Clark says he is "not convinced that there has been full visibility of all matters germane to the A380 slippage", and adds that Emirates is "yet to receive a commercial proposal" for the new A350 XWB.
 
SEATTLE (AP) - Boeing Co., the world's largest aerospace company, said Friday that England-based Monarch Airlines has ordered six 787-8s dreamliners with purchase rights for another four.
The order is worth $916 million at list prices, although airlines rarely pay list, rather get discounts based on order volume.
 
Zurück
Oben